Ważne komunikaty
Nabór wniosków o przyznanie stypendium
Szanowni Państwo,
W dniu 19 listopada 2024 r. został uruchomiony nabór wniosków o przyznanie stypendium w ramach Mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów uzdolnionych w roku szkolnym 2024/2025.
I. Aby ubiegać się o stypendium należy:
- założyć konto na stronie internetowej projektu
- zarejestrować w formie elektronicznej wniosek o przyznanie stypendium w terminie od 19 do 26 listopada 2024 roku do godziny 23:59
- dostarczyć podpisany wniosek wraz z załącznikami w terminie do 10 grudnia 2024 r. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
O dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu.
II. O stypendium mogą ubiegać się uczniowie, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- w roku szkolnym 2023/2024 otrzymali promocję do następnej klasy/otrzymali świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
- w roku szkolnym 2024/2025 są uczniami VII lub VIII klasy szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego zlokalizowanych na obszarze RWS lub RMR,
- uzyskają co najmniej 1 pkt za spełnienie kryteriów dochodowego lub społecznego,
- uzyskają co najmniej 1 pkt za spełnienie kryterium motywacyjnego (średnia ocen ze świadectwa za rok szkoły 2023/2024 na poziomie min. 5,0 dla uczniów szkół podstawowych oraz min. 4,70 dla uczniów liceów ogólnokształcących).
III. Załączniki do wniosku:
- oświadczenie uczestnika programu stypendialnego o przetwarzaniu danych osobowych,
- zaświadczenie o pobieraniu w roku szkolnym 2024/2025 nauki w szkole podstawowej lub liceum ogólnokształcącym,
- kopię świadectwa ukończenia w roku szkolnym 2023/2024 szkoły podstawowej lub kopię świadectwa ukończenia w roku szkolnym 2023/2024 klasy w szkole podstawowej lub liceum ogólnokształcącym oraz otrzymania promocji do klasy wyższej.
- kopia zaświadczenia z właściwego urzędu skarbowego o dochodach osób w rodzinie ucznia, za rok podatkowy 2023,
- kopia zaświadczenia z właściwego urzędu gminy w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego, zawierające informacje o ha przeliczeniowych,
- kopia zaświadczenia o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej albo oświadczenie o nieosiąganiu żadnych dochodów, w przypadku osoby w rodzinie ucznia, która pozostaje bez pracy, nie osiąga dochodów i nie jest zarejestrowana w urzędzie pracy (jeśli dotyczy),
- oświadczenie potwierdzające status osoby z niepełnosprawnością i/lub posiadającej orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (generowane w treści wniosku na podstawie wyboru Wnioskodawcy),
- kopia dokumentu potwierdzającego korzystanie ze świadczeń z pomocy społecznej przez ucznia lub przez członków jego rodziny, np. zaświadczenie wydane przez ośrodek pomocy społecznej albo przez centrum usług społecznych, aktualna decyzja o przyznanych świadczeniach itp. (jeśli dotyczy),
- oświadczenie potwierdzające status rodziny wielodzietnej, w której uczeń się wychowuje (generowane w treści wniosku na postawie wyboru Wnioskodawcy),
- oświadczenie o statusie rodziny niepełnej (generowane w treści wniosku na podstawie wyboru Wnioskodawcy),
- kopia wyroku sądu lub innego dokumentu potwierdzającego przebywanie osoby w pieczy zastępczej lub dokumentu potwierdzającego status osoby usamodzielnianej opuszczającej pieczę zastępczą (jeśli dotyczy),
- inne niewymienione powyżej dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, uprawniających do uzyskania punktów za spełnienie kryteriów: dochodowego i społecznych.
IV. Termin i sposób przekazania dokumentów:
Wniosek o przyznanie stypendium wraz z kompletem dokumentów należy przekazać do 10 grudnia 2024 roku (o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu) do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w zaklejonej kopercie opatrzonej opisem zawierającym: numer ID, obszar RWS lub RMR nadany podczas rejestracji Wniosku oraz nazwę projektu: „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów uzdolnionych”:
- za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 oraz z 2024 r. poz. 467) lub kurierem na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Edukacji Publicznej i Sportu, ul. B. Brechta 3, 03-472 Warszawa;
- osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Skoczylasa 4, (parter), w godzinach pracy Urzędu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 15:00.
- w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej UMWM. W tym przypadku wymaga się opatrzenia wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wnioskodawcy.
Więcej informacji na temat udziału w projekcie oraz procedurze rekrutacyjnej można znaleźć w Regulaminie programu dostępnym w zakładce Dokumenty.
Dawid Kalkowski
Zastępca Dyrektora Departamentu Edukacji Publicznej i Sportu
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
19 listopada 2024 r.