Rozpoczęcie naboru wniosków
- Szanowni Państwo,
W dniu 25 listopada 2025 r. został uruchomiony nabór wniosków o przyznanie stypendium w ramach Mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów uzdolnionych w roku szkolnym 2025/2026
I. Aby ubiegać się o stypendium należy:
1) założyć konto na stronie internetowej projektu,
2) zarejestrować w formie elektronicznej wniosek o przyznanie stypendium w nieprzekraczalnym terminie od 25 listopada do 3 grudnia 2025 roku do godziny 23:59,
3) dostarczyć podpisany wniosek wraz z załącznikami do Departamentu Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w terminie do 17 grudnia 2025 roku. W przypadku dostarczenia dokumentów:
· osobiście,
· za pośrednictwem kuriera,
· w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP lub na adres skrzynki elektronicznej systemu e-Doręczeń,
decyduje data wpływu do Urzędu,
· za pośrednictwem operatora pocztowego - decyduje data stempla pocztowego potwierdzającego nadanie przesyłki do dnia 17 grudnia 2025 roku. Przesyłka, która nie zostanie dostarczona przez operatora pocztowego do Urzędu do dnia 31 grudnia 2025 roku, będzie uznana za niedoręczoną w terminie.
II. O stypendium mogą ubiegać się uczniowie, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
· w roku szkolnym 2024/2025 otrzymali promocję do następnej klasy/otrzymali świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
· w roku szkolnym 2025/2026 są uczniami VII lub VIII klasy szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego zlokalizowanych na obszarze RWS lub RMR,
z wyłączeniem szkół dla dorosłych oraz szkół artystycznych,
· uzyskają co najmniej 1 pkt za spełnienie kryteriów dochodowego lub społecznego,
· uzyskają co najmniej 1 pkt za spełnienie kryterium motywacyjnego (średnia ocen ze świadectwa za rok szkolny 2024/2025 na poziomie min. 5,0 dla uczniów szkół podstawowych oraz min. 4,70 dla uczniów liceów ogólnokształcących),
· zadeklarują realizację IPREU
III. Załączniki niezbędne do wniosku:
· oświadczenie uczestnika programu stypendialnego o przetwarzaniu danych osobowych,
· świadectwo ukończenia w roku szkolnym 2024/2025 szkoły podstawowej lub świadectwo ukończenia w roku szkolnym 2024/2025 klasy w szkole podstawowej lub klasy liceum ogólnokształcącym oraz otrzymania promocji do klasy wyższej,
· zaświadczenie o pobieraniu w roku szkolnym 2025/2026 nauki w szkole podstawowej lub liceum ogólnokształcącym,
IV. Dokumenty uzupełniające do wniosku o przyznanie stypendium
· kopia zaświadczenia wydanego przez właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenie społeczne wykazane w PIT za rok podatkowy 2024 – dla każdej pełnoletniej osoby w rodzinie ucznia, dla której złożono PIT za rok podatkowy 2024,
· kopia dokumentu potwierdzającego dochód ze źródeł podlegających opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiągniętych przez osoby fizyczne, w przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych: zaświadczenie wydane przez właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania i stawce podatku oraz wskazanym przychodzie za rok podatkowy 2024 – dla każdej pełnoletniej osoby w rodzinie ucznia, rozliczającej się w tej formie opodatkowania, a w przypadku karty podatkowej: zaświadczenie wydane przez właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania oraz decyzja ustalająca wysokość podatku w formie karty podatkowej, obowiązująca w 2024 r. – dla każdej pełnoletniej osoby w rodzinie, rozliczającej się w tej formie opodatkowania,
· kopia zaświadczenia z właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne w roku 2024,
· kopia zaświadczenia z właściwego urzędu gminy w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego lub decyzja w sprawie wymiaru podatku rolnego za 2024 rok, zawierające informacje o ha przeliczeniowych,
· kopia zaświadczenia o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej albo oświadczenie o nieosiąganiu żadnych dochodów, w przypadku osoby w rodzinie ucznia, która pozostaje bez pracy, nie osiąga dochodów i nie jest zarejestrowana w urzędzie pracy (jeśli dotyczy),
· kopia dokumentu potwierdzającego korzystanie ze świadczeń z pomocy społecznej przez ucznia lub przez członków jego rodziny, np. zaświadczenie wydane przez ośrodek pomocy społecznej albo przez centrum usług społecznych, aktualna decyzja o przyznanych świadczeniach itp. (jeśli dotyczy),
· kopia Karty Dużej Rodziny przysługująca uczniowi, aktualna na dzień składania wniosku,
· kopia wyroku sądu lub innego dokumentu potwierdzającego przebywanie osoby w pieczy zastępczej lub dokumentu potwierdzającego status osoby usamodzielnianej opuszczającej pieczę zastępczą (jeśli dotyczy),
· inne niewymienione powyżej dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, uprawniających do uzyskania punktów za spełnienie kryteriów: dochodowego i społecznych.
Załączniki oraz dokumenty, o których mowa powyżej składa się w formie kserokopii lub odzwierciedlenia cyfrowego oryginałów (skanu) dokumentów wydanych w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
V. Sposób przekazania dokumentów
Forma papierowa:
Wniosek o przyznanie stypendium wraz z kompletem dokumentów należy przekazać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w zaklejonej kopercie opatrzonej opisem zawierającym: numer ID, obszar RWS lub RMR nadany podczas rejestracji Wniosku oraz nazwę projektu: „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów uzdolnionych”:
· za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r. poz. 366 i 820) lub kurierem na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Edukacji Publicznej i Sportu, ul. B. Brechta 3, 03-472 Warszawa;
· osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Skoczylasa 4, (parter), w godzinach pracy Urzędu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 15:00.
Uwaga! W przypadku wysyłki więcej niż jednego wniosku proszę o spakowanie każdego z nich w osobną kopertę oraz opatrzenie wymaganym opisem;
Forma elektroniczna:
Wniosek o przyznanie stypendium wraz z kompletem dokumentów należy przekazać w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej UMWM (/umwm/SkrytkaESP) lub na adres skrzynki elektronicznej systemu e-Doręczeń (AE:PL-16781-25465-CSCTT-20). W tym przypadku wymaga się opatrzenia wniosku oraz odrębnie wszystkich załączonych dokumentów kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi Wnioskodawcy.
Więcej informacji na temat udziału w projekcie oraz procedurze rekrutacyjnej można znaleźć w Regulaminie programu dostępnym w zakładce Dokumenty.
Dawid Kalkowski
Zastępca Dyrektora Departamentu Edukacji Publicznej i Sportu
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
25 listopada 2025 r.
| Podmiot udostępniający: | Departament Edukacji Publicznej i Sportu, Biuro Wspierania Szkolnictwa Ogólnego |
|---|---|
| Odpowiedzialny za treść: | Mateusz Jarosz |
| Wytworzył: | Mateusz Jarosz |
| Data wytworzenia: | 25.11.2025 |
| Opublikował: | Mateusz Jarosz |
| Data opublikowania: | 25.11.2025 07:28 |
| Ostatnio zaktualizował: | Mateusz Jarosz |
| Data ostatniej aktualizacji: | 02.12.2025 11:22 |
| Liczba wyświetleń: | 1536 |